קרינה ביתית היא קרינה שאליה נחשפים בני הבית והיא כוללת קרינה רדיואקטיבית וקרינה אלקטרומגנטית. חשוב להבין שאנחנו לא יכולים להימנע לגמרי מהחשיפה לקרינה מעצם קיומנו ואורח החיים המודרני שכולל שימוש והימצאות בקרבת מכשירי חשמל. חשוב לבצע בדיקת קרינה ביתית על מנת לדעת האם רמתה מסוכנת וחריגה או לא. חשיבותה של הבדיקה היא בכך שהיא מסירה את הערפל לגבי רמות הקרינה שישנן אצלכם בבית. היא מאפשרת לכם לקבל תמונת מצב אמיתית ולבצע שיפורים ושינויים קטנים באורח החיים, ככל שנחוץ בהתאם לתוצאות הבדיקה, על מנת להנות מחיים בריאים יותר.

כיצד בודקים קרינה ביתית?

איש מקצוע עם ציוד ייעודי יגיע אליכם הביתה ויבצע בדיקות ומדידות שונות – על מנת לקבל תמונת מצב אודות רמות הקרינה הביתית. איש המקצוע מגיע עם ציוד מיוחד המאפשר לו לבצע מדידה של עוצמת השדות החשמליים בקרבת מכשירי החשמל הביתיים ולמדוד גם את צפיפות ההספק. גם אם זה לא אומר לכם יותר מדי, חשוב שתדעו שאיש מקצוע אמין מבין בכך. הבדיקה רלוונטית כמובן גם לדירות בשכירות וגם לדירות שבבעלותכם ואתם גרים בהן.

מקטינים את החשיפה לקרינה ביתית

אם בביצוע בדיקת קרינה ביתית מתגלות רמות קרינה גבוהות, תוכלו להקטין את החשיפה באמצעות מספר צעדים פשוטים יחסית. ראשית, הוציאו מהבית מכשירי חשמל שאינם בשימוש, כמו גם הוצאה של מכשירי חשמל שאינם חיוניים. כך תפנו מקום וגם תקטינו את רמות הקרינה. בנוסף מחדרי הילדים הוציאו מכשירי חשמל שאינם חיוניים. חשוב מאוד להקפיד על שימוש במכשירי חשמל חדשים ומתקדמים – כאלו אשר פולטים פחות קרינה וגם צורכים פחות חשמל. גם תחסכו גם בכיס וגם תהנו מחיים בריאים יותר.

לבחור איש מקצוע

את הבדיקה תוכלו לבצע בבית באמצעות איש מקצוע. בדיקת קרינה ביתית היא בדיקה פשוטה אותה תוכלו להזמין באמצעות חברה המתמחה בתחום הנדסת החשמל. יראל הנדסת חשמל הינה חברה ותיקה ואמינה בתחום והיא תוכל להגיע אליכם הביתה על מנת לבצע בדיקת קרינה ביתית במהירות וביעילות.

 

בדיקת קרינה בבית

אפילו בבית שלנו, ולא רק במקומות עבודה, אנחנו חשופים לקרינה. השימוש הגובר במכשירי חשמל, ברשת האינטרנט ובכלל מאפייני אורח החיים המודרני – מביאים לכדי מצב בו אנו חשופים לשימוש יזום ושימוש פאסיבי במכשירי חשמל כמעט ללא הפסקה. מכשירי חשמל פולטים קרינה ולכן בתוך הביתה שלנו יש קרינה. בדיקת קרינה בבית היא דרך פשוטה וקלה לקבל תמונת מצב אמיתית אודות רמות פליטת הקרינה בבית שלכם כך שתוכלו לטפל בכך במידה ויש צורך. חשוב להבין ראשית שיש לקבל את תמונת המצב האמיתית באמצעות בדיקה מקצועית (ולא להניח או לחשוב שיש או אין קרינה מסוכנת אצלנו בבית, ושנית שיש בהחלט דרכים לטפל במצב ולשפר אותו. כדי להקל עליכם ריכזנו כאן מידע חשוב ותמציתי בנושא.

בדיקת קרינה בבית שלי

קרינה הנפלטת ממכשירי חשמל כוללת שני סוגים והם קרינה מייננת וקרינה בלתי-מייננת. יש קרינה המשויכת לשדה מגנטי ויש קרינת רדיו ממכשירי חשמל אלחוטיים. כל מכשיר חשמלי פולט קרינה. יש מכשירים שפולטים יותר ויש כאלו שפחות. ולכן אנו מבינים שאם אנחנו יכולים להחליף את השימוש במכשיר החשמלי במכשיר אחר שהוא לא חשמלי – הרי שתיפלט פחות קרינה. כך למשל במקום מייבש אנחנו יכולים לתלות כביסה על החבל. במקום מדיח כלים ניתן לשטוף בסבון ומים בכיור. אנחנו לא מעוניינים לפגוע ברמת החיים שלנו. לכן כדאי לבצע את ההתאמות ביחס לאורח החיים שלנו ולצרכים של הבית. כך למשל בעונת החורף נוכל לשקול לבצע שימוש במייבש כביסה בימים גשומים ללא שמש, ואילו בעונת הקיץ, עונות מעבר וימי חורף חמימים – נוכל לתלות את הכביסה על החבל.

כיצד מודדים קרינה בבית

בדיקת קרינה בבית מבוצעת באמצעות מכשור ייעודי ומתקדם, המאפשר לקבל אומדנים של רמות הקרינה ברמת דיוק יחסית גבוהה. ישנו מכשור מדידה המתאים לשדות חשמליים ויש מכשור למדידת הקרינה האלחוטית בתדרים גבוהים כמו למשל מהמיקרוגל או מנתבי התקשורת בבית. חברת יראל הנדסת חשמל תוכל לבצע עבורכם את הבדיקה בצורה איכותית עם איש צוות מקצועי שיגיע עד לבית אליכם.

    לייעוץ עם צוות המומחים מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם: