בדיקת אינטגרציה נועדה לבדיקת תקינות מערכת כיבוי האש, במהלך הבדיקה מקיימים ניסויים ומדמים כשלים לטובת בדיקת יעילות ואמינות המערכת.

בדיקת אינטגרציה לכבאות

בדיקת אינטגרציה הינה בדיקה למערכות כיבוי אש כאשר מטרתה לוודא כי כל רכיבי המערכת עובדים בצורה הרמונית ותקינים ע"פ מטריצת הפעלה. הבדיקה מבוצעת במבנים בהם מותקנות מערכות לכיבוי אש כאשר מדובר על מערכות כיבוי אש מתקדמות שכוללות גילוי אש, כיבוי באופן אוטומטי, שחרור עשן ומערכת על-לחץ. הבדיקה מספקת תמונת מצב ביחס לפעולת רכיבי המערכת כאשר באירוע חירום או בשעת הצורך על הרכיבים השונים במערכת לפעול בהתאם לסדר מסוים וללוגיקה מתאימה. מובן כי פעולה לא נכונה מבחינת שרשרת הסדר או אי תקינות של אחד הרכיבים עלולים להביא לאסון ולמחיר כבד של חיי אדם. ולכן חשוב מאוד לבצע את הבדיקה באופן מקצועי ונכון כחלק משגרת העבודה שלכם.

דוגמא לבדיקת אינטגרציה

בדיקת אינטגרציה כוללת שרשרת ורצף של פעולות כמו למשל פעולה ראשונית של סגירת דלתות אש לאחר מכן פתיחה של מעברי חירום לציבור. בשלב הבא ייפתחו פתחי אוורור, מערכות להתזת מים, ומכאן תחל לפעול מערכת הכריזה הראשית במתחם ולאחריה תתבצע קריאה לכוחות הכיבוי להגיע למקום. חשוב מאוד שכל צעד יתבצע בתזמון הנכון ולאחר התרחשותה של פעולה אחרת.

המציאות מלמדת כי במבנים רבים מערכות כיבוי האש הן כאלה שלא ידוע בדיוק מהו מצבן מבחינת תפעולית ואיכותית. לכן חשוב מאוד להיערך לשעת חירום ולהזמין בדיקת אינטגרציה שתבהיר בדיוק את הנקודה הזו, ותאפשר לכם להיות שקטים שכל רכיבי המערכת לכיבוי האש תקינים ויפעלו באופן הרצוי אם וכאשר יהיה בכך צורך בזמן אמת.

כיצד מבצעים בדיקות אינטגרציה

בדיקת אינטגרציה חייבת להתבצע במבנה עצמו, כאשר יש להזמין צוות מקצועי שיבצע את הבדיקה. הצוות יגיע עם המכשור הדרוש ועם כל הידע והניסיון על מנת לבצע בדיקה המתאימה למבנה שלכם. יראל הנדסת חשמל מתמחה בתחום הנדסת החשמל והיא מבצעת בדיקות כאלו בצורה יסודית ואיכותית. חשוב מאוד שאנשי מקצוע יבצעו את הבדיקה כאשר הם מחזיקים בהסמכה הדרושה ובתעודות מתאימות, ומבצעים שימוש במכשור מתאים ותקין. חשוב שלא לדחות ביצוע של בדיקת אינטגרציה משום שעלול להיות לכך מחיר כבד. אל תדחו את הבדיקה והזמינו עוד היום חברה מקצועית.

בדיקת אינטגרציה כיבוי אש

בדיקת אינטגרציה כיבוי אש

בדיקת אינטגרציה כיבוי אש היא בדיקה שחשוב מאוד לבצע בכל מבנה או מתחם בו מותקנות מערכות מתקדמות לגילוי אש. מערכות כאלו כוללות רכיבים שונים אשר נדרשים לעבוד באופן מסונכרן בשעת חירום, ולכן בזמני שיגרה יש לבצע בדיקה ולוודא שאכן כל הרכיבים פועלים כל אחד בתורו, בצורה תקינה ובתזמון מושלם בהתאם למטריצת הפעלה.

זוהי בדיקה תקופתית וכל מבנה או בניין בו התוקנה מערכת לכיבוי אש מתקדמת לפי חוק נדרש לבצעה. המערכת מתקדמת ומורכבת מחלקים שונים אשר הפעלתם דורשת לרוב יותר מאיש מקצוע אחד, ולכן חשיבות הבדיקה שכול אנשי המקצוע במבנה וכל הרכיבים עובדים באופן הרמוני ונכון.

בבניין שלי ישנה חובה לבדיקת אינטגרציה כיבוי אש?

בכל מבנה אשר נדרש על פי רשות הכבאות או על פי יועץ בטיחות. בנוסף, כדאי לדעת שכאשר מדובר על בנייני מגורים רבי-קומות שגובהם מעל 29 מטר, הרי שיש לבצע בדיקה זו. גם עבור מפעלים ומבנים תעשייתיים נדרש לבצעה. בדיקת אינטגרציה כיבוי אש רלוונטית לשוק הפרטי, לשוק הדיור, לגופים ציבוריים ולמעשה לכל מבנה או מתחם שהוא רב קומות או כזה שהמבנה שלו כולל מערכות מתקדמות לגילוי אש. אנשי מקצוע רבים מתפעלים מערכות כאלו בכל מקום עבודה כמו למשל טכנאים, חשמלאים, טכנאים לגילוי עשן ועוד. בבנייני מגורים כמובן שנכנס לתמונה גם נציג וועד הבניין.

מה המחיר של בדיקת אינטגרציה כיבוי אש?

העלות עבור ביצוע של בדיקת אינטגרציה כיבוי אש היא לא נמוכה, אך מובן כי היא מצילת חיים ושיקול המחיר הוא לא מה שעומד כאן לנגד עיניכם. הבדיקה כוללת מיומנות רבה, תכנון ותפעול הצוות בשטח בשעת הבדיקה ולכן היא כרוכה בתקציב של שעות עבודה, אנשי מקצוע ומכשור מתאים. יחד אם זאת נדרש לפי התקנות לבצעה ואין כאן עניין של בחירה. הבחירה היחידה שחשוב שתעשו היא של ביצוע בדיקת אינטגרציה כיבוי אש ע"י חברה מקצועית ומיומנת שתוכלו לסמוך עליה. יראל הנדסת חשמל הינה חברה בתחום הנדסת החשמל והיא מתמחה בתחום מערכות החשמל, בדיקות קרינה, מתקני מתח גבוה ועוד. את הבדיקה יבצע עבורכם מהנדס חשמל מיומן ומקצועי עם כל המכשור הדרוש. לאחר הבדיקה יקבל המזמין דו"ח סיכום של הבדיקה, כולל המלצות לשיפור, יעול ושדרוג.

בדיקת אינטגרציה בבניין

בדיקת אינטגרציה בבניין

בדיקת אינטגרציה היא בדיקה חשובה מאוד שמטרתה לוודא שמערכת גילוי וכיבוי אש אצלכם בבניין עובדת בצורה תקינה. מערכות כיבוי אש כוללות כמה וכמה רכיבים העובדים יחדיו בסדר מסוים, בהתאם למטריצת הפעלה שנכתבה במיוחד עבור כל מתקן ספציפי, ויש חשיבות לבדיקת תקינותו של כל רכיב ובדיקת הפעולה המשותפת של הרכיבים לפי סדר פעולה נדרש. מערכות גילוי אש בבניינים כוללות פתיחת דלתות חירום, הפעלת גלאי עשן ונתזי מים, אזעקת כוחות ההצלה, הפעלת גנרטור, הפעלת מערכת כריזה ועוד. סדר פעולת הדברים הוא לא כפי שכתוב כאן אלא בהתאם לפרוטוקול ונהלי עבודה מסודרים. הדברים נשמעים טכניים ויבשים אך מדובר בדבר שהוא מציל חיים, ולכן אל תזלזלו בכך. אם טרם ביצעתם בדיקת אינטגרציה בבניין באופן תקופתי  – הזמינו עוד היום בדיקה כזו.

מה כוללת בדיקת אינטגרציה בבניין מגורים

בדיקת אינטגרציה בבניין כוללת שלבים שונים שנבדקים. כך למשל בודקים שדלתות האש נסגרות בצורה מלאה ושפתחי החילוץ והמילוט נפתחים באופן מלא המאפשר מעבר. הפעלת גנרטורים, הפסקת אספקת החשמל ועוד. גם פתחי האוורור נבדקים וגם מידת שחרור העשן. יש לבדוק גם את מערכת התזת המים ואת איכות השמע של מערכת הכריזה. חשוב גם לוודא שמערכת הכריזה נשמעת באופן ברור ורמת השמע גבוהה מספיק בחלקים שונים של הבניין, ולא רק באזור אחד. מדובר במכלול של אלמנטים הקשורים זה בזה מבחינת סדר פעולתם ולכן חשיבות ביצוע הבדיקה באופן מקצועי היא קריטית מאוד.

דברים שחשוב לדעת על בדיקת אינטגרציה לבניין

בדיקת אינטגרציה בבניין היא מצילת חיים ולכן שריינו עוד היום בדיקה כזו. את הבדיקה חשוב לבצע כאשר נציג הוועד נוכח בשטח ויש להקפיד על כך שדיירי הבניין ידעו מראש על ביצוע הבדיקה מבחינת תאריך ושעה. רמת הבטיחות ופעולת רכיבי מערכת גילוי האש הם חשובים ביותר, ולכן ייתכן וממצאי הבדיקה יביאו למשל להמלצה להחלפת או שדרוג רכיבים שונים. חשוב מאוד ליישם את המלצות הבדיקה ולא לדחות זאת. יראל הנדסת חשמל מתמחה בביצוע של עבודות ובדיקות בתחום מערכות החשמל כמו גם ביצוע של בדיקות אינטגרציה. צוות מקצועי יגיע לבניין שלכם ויבצע את הבדיקה שלב אחר שלב באופן מסודר ומקצועי, עם כל הציוד הדרוש לכך.

    לייעוץ עם צוות המומחים מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם: