איתור תשתית תת קרקעית ללא הרס

לעיתים לפני תחילת ביצוע פרויקט חפירה והנחת תשתיות או בעת איתור תקלה תת קרקעית אנו נדרשים לבצע איתור תשתיות תת קרקעיות באמצעות ציוד מתקדם ובעל דיוק גבוה. מדובר בתהליך שכולל איתור של תשתיות מסוימות מבלי לגרום להרס או לטובת איתור תקלה. כאשר ציוד מיוחד מאפשר לבצע זאת. מדובר בציוד אלקטרומגנטי מיוחד מבוסס מקלט ומשדר.

תהליך האיתור של התשתיות

על מנת לבצע איתור תשתיות תת קרקעיות המשדר מביא ליצירתו של שדה מגנטי בעוצמה ותדר מתאימים כאשר המקלט קולט את השדה המגנטי. כתוצאה מכך ישנו חיווי ויזואלי וגם קולי לקיומן של תשתיות בעומק, בנוסף לציוד על המפעיל להיות מיומן ומנוסה על מנת לזהות את מה שאנו מחפשים עם מינימום הרס לשגיאות.

במסגרת איתור תשתיות תת קרקעיות נכללים איתור של כבלים : כגון כבלי חשמל בכל רמות המתחים, כבלי תקשורת, צנרות מים וכו'.

איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות

תהליך של איתור תשתיות תת קרקעיות כולל גם מיפוי של התשתית, והוא נועד לצורך העתקת מבנים או תשתיות או כשלב מקדים לתכנון של מבנה בשטח ספציפי. מדובר בתהליך שלם שכולל שלבים רבים כמו יצירת סימונים בשטח, מדידות, פתיחת שוחות ועוד. התהליך חשוב מאוד על מנת לקבל תמונת מצב מקדימה אודות הימצאות של כבלים ותשתיות שיכולות להיפגע או להפריע לתהליך החפירה ובניית יסודות המבנה.

בנוסף, תהליך האיתור הינו חשוב טרם תחילת ביצוע עבודות וחפירות על מנת למנוע פגיעות בתשתית קיימת, דבר שיכול לגרום לאיבוד זמן יקר במהלך הפרויקט והוצאה כספית לא מתוכננת.

כמו כן, נשתמש בשירות זה על מנת לאתר תקלה בכבלים התת קרקעיים.

מקצועיות וידע

מובן כי תהליך של איתור תשתיות תת קרקעיות דורש ידע, ניסיון פרקטי, ציוד מותאם ואנשי מקצוע – ולכן יש לפנות אל חברה בתחום הנדסת החשמל, אשר מתמחה בביצוע של פרויקטים בתחום החשמל, מתח גבוה ומערכות בקרה על מנת לבצע איתור של תשתיות. יראל הנדסת חשמל תבצע עבורכם בדיקה ואיתור תשתיות תת קרקעיות במגוון סוגים של שטחים וקרקעות.

מיפוי תשתיות תת קרקעיות

מיפוי תשתיות תת קרקעיות

כאשר נדרשים לבצע עבודות תשתית ישנם כמה תהליכים מקדימים שיש לבצע. בין היתר יש לבצע תהליך של מיפוי תשתיות תת קרקעיות. התהליך כולל מיפוי השטח וסימון מבחינת התשתיות הקיימות בו. מטרת התהליך היא לאפשר ביצוע של עבודות תשתית בצורה חלקה וללא תקלות. תכנון מוקדם הוא המפתח כאן.

כיצד למפות תשתיות תת קרקעיות

מיפוי תשתיות תת קרקעיות כולל איתור של תשתיות שונות כמו למשל תשתיות גז, חשמל, טלוויזיה, שוחות קבורות, תשתיות מתכתיות ואל-מתכתיות, תקשורת סיבים, מערכות מתח גבוה ונמוך, ועוד. כלולים בתהליך זה גם איתור של חללים, קברים ושל מבנים ארכיאולוגיים. גם צינורות להולכת מים ודלק הם אלמנט חשוב. ניתן לפתוח את שוחות הביוב, כאשר מתבצעים סימון ומיפוי של כל התשתיות שאותרו לפי צבעים וחלוקה ברורה. משולבים בתהליך גם בדיקות של רדאר חודר קרקע כאשר מבוצע שימוש בציוד ייעודי ומיוחד, חדשני ומתקדם טכנולוגית על מנת להביא לתוצר ומיפוי איכותיים.

כאשר מזמינים בדיקה של מיפוי תשתיות תת קרקעיות אוספים תחילה נתונים על השטח ועורכים בו סיור מקדים. מבצעים סימונים נדרשים בשטח עצמו ומעלים את הנתונים בתוכנת מחשב אשר מבצעת בדיקה מקדמית וראשונית על מנת להשלים את הנתונים. את המיפוי ניתן להציג גם בצורת תלת-מימד ושרטוטים ומפות.

דגשים חשובים במיפוי תשתיות תת קרקעיות

ניתן לבצע את הבדיקה בעומקים שונים כאשר צוות מיומן מבצע גם שימוש בתוכנת GPS ובאלמנטים נוספים על מנת להביא למיפוי יעיל ומדויק של תשתיות הקרקע. מיפוי תשתיות תת קרקעיות דורש הרבה הבנה ודיוק, עבודה מקצועית ושימוש במכשור ייעודי. חשוב מאוד שחברה מקצועית ואמינה תבצע עבורכם את הבדיקה הזו. מדובר בבדיקה חשובה מאוד שלא עורכים כל יום, ולכן חשוב להשקיע ולבחור בחברה המתאימה שתבצע עבורכם את המיפוי. יראל הנדסת חשמל תבצע עבורכם את הבדיקה הזו עם כל המקצועיות הדרושה לשם כך, ועם המכשור הייעודי המתאים ביותר שקיים. חשוב מאוד לבצע את הבדיקה בזמן במסגרת תהליך התכנון, ולבצע אותה בצורה יסודית וראויה. המיפוי דרוש גם לשם מניעה של עיכובים בפרויקט הבנייה בהמשך וכדי למנוע בזבוז תקציבי.

    לייעוץ עם צוות המומחים מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם: