כיום אנו עדים לתופעה שכיחה ביותר של עמדות טעינה לרכב חשמלי. תופעה זו תגדל יותר ויותר בשנים הקרובות בישראל. חשוב לדעת כי עמדות טעינה לרכב חשמלי בהגדרת מתקן חשמלי אשר דורש תכנון ובדיקה לאחר ההתקנה.בדיקת עמדות טעינה לרכב חשמלי כוללת בדיקת ויזואלית, בדיקת שיטת ההתקנה, מקום ההתקנה ועוד. בנוסף, יש לשים לב לשוני בין עמדת טעינה והתקן טעינה. לאחר סיום ההתקנה תקנות החשמל מחייבות כי ההתקנה תאושר ע"י בודק חשמל מוסמך.

מה כוללת בדיקה לעמדות טעינה לרכב

בדיקת עמדות טעינה לרכב כוללת מספר היבטים כאשר ראשית מבצעים בדיקה חיצונית ויזואלית מבחינת ההתאמה לתקנות ואופן ביצוע ההתקנה. נוסף על כך יש לבדוק את נקודת החיבור בין התשתית לעמדה, את תקינות שקע הטעינה באמצעות אביזרי בדיקה ייעודיים, את תקינות ההגנות ומערכת הארקה.

כאשר בסיום הבדיקה יינתן לכם דו"ח בדיקה. הדו"ח מפרט את תקינות העמדות שנבדקו. את הבדיקה יש לבצע טרם השימוש הראשוני בעמדה ולאחר כל שינוי שחל בה, כאשר הכוונה היא לשינוי יסודי. בהמשך בהתאם לצורך ולפחות כל שש שנים יש לבצע בדיקה שוטפת. חשוב לבדוק את בית התקע ולוודא כי עמדת הטעינה לרכב עומדת בדרישות התקנות והחוק.

בדיקת עמדת טעינה לרכב חשמלי

עמדות טעינה כאלו כוללת לא רק את שלב בדיקת עמדות טעינה לרכב אלא גם את שלב התכנון. חשוב לבצע תכנון נכון לפי דרישות החוק ובהתאם לתקנים השונים, יש חשיבות למיקום ההתקנה, קבלת מקור ההזנה, מערכת הארקה של המבנה המזין את העמדה וכו'. ביצוע ללא תכנון מקדים יכול לגרום לפסילה של ההתקנה ולגרימת בזבוז כספים וזמן מיותר.

יש לשלב חיבורים מתאימים בעמדה וזה מכוון קיימים בשוק סוגים שונים של חיבורים לרכב. יש חיבורים לטעינה בזרם חילופין ויש בזרם ישר. מתכנן חשמל ובודק חשמל הוא איש המקצוע הנדרש עבור תכנון ובדיקה של עמדות טעינה לרכב.

עמדות טעינה נחלקות למספר קבוצות עיקריות מבחינת ההספק ויש לבחור את הקבוצה המתאימה בהתאם לכמות עמדות הטעינה ומיקום ההתקנה. בנוסף, כאשר מתכננים התקנת מספר רב של עמדות טעינה במבנה מסוים, יש לקחת בחשבון את גודל החיבור של המבנה ואת מקדם השימוש של המערכת, וזאת על מנת למנוע הפסקות חשמל לא רצויות.

יראל הנדסת חשמל הינה חברה ותיקה ומנוסה בתחום מערכות החשמל, אשר מספקת מגוון רב בתחום כגון: תכנון התקנת העמדה, ליווי, בדיקות ועוד.

    לייעוץ עם צוות המומחים מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם: