בדיקת מערכת סולארית היא בדיקה מקיפה שמטרתה לבדוק לעומק תקינות ואופן עבודה של המערכת. הבדיקה כוללת את כל מערך הציוד כגון: פאנלים, ממירים, לוחות חשמל, לוחות ניתוק, מערכת הארקה, תוכניות החשמל ועוד. מומלץ להזמין מהנדס חשמל בודק סוג 3 מכוון שנדרש מהבודק להכיר את רזי ציוד מערכת הסולריות ושיטות ההתקנה על סוגי המבנים השונים. בודק חשמל שאין לו היכרות עם מערכות כאלו לא יתאים במקרה הזה.

כיצד מבצעים בדיקת מערכת סולארית

בדיקת מערכת סולארית כוללת סט של בדיקות כאשר בראש ובראשונה בודקים את התוכניות בצורה יסודית. לאחר מכן בודקים את צורת ההתקנה, התאמת הציוד לתכניות, נקודת החיבור וטיב חיבור הכבלים בצד המתח הישר והחילופין, את הממירים והפנלים. כמו כן, יש לשים דגש על בדיקת מערכת ההארקה, תעלות הכבלים והשילוט.

מהן דרישות הבדיקה למערכת הסולארית

לצורת בדיקת מערכת סולארית נדרש איש מקצוע מומחה שהוא בעל רישיון בודק חשמל ובעל היכרות עם מבנה ואופן פעולתן של מערכות סולאריות. גם מי שמבין במערכות סולאריות אך הוא איננו בעל רישיון חשמלאי בודק לא יתאים.

במהלך הבדיקה ישתמש הבודק בציוד מדידה טכנולוגי מתקדם ומכויל ע"י מעבדה מוסמכת, וזאת לטובת קבלת תוצאות מדויקות, לאחר הבדיקה יקבל הלקוח דוח ממוחשב אשר יכלול את כל נושאי הבדיקה ותוצאות המדידה.

כמו כן, הדו"ח כולל גם צילומים רלוונטיים והתייחסות לגבי המשך טיפול – ככל שנדרש, ובהתאם לממצאי הבדיקה.

תדירות הבדיקה

מכוון שמערכת סולארית הינה מערכת אשר מייצרת חשמל ללקוח והפסקתה תגרום לאבדן הכנסה, מומלץ לבצע אחת לשנה ע"י בודק חשמל מערכות סולאריות.

כמו כן, לפי התקנות יש לבצע למערכות אלה בדיקה 5 שנתית. לסיכום: מערכות סולאריות הן מערכות מורכות ויקרות שדורשות זמן עבודה רב. ולכן חשוב מאוד לבחור בבדוק מתאים. יראל הנדסת חשמל הפועלת בתחום מערכות החשמל בישראל, תבצע עבורכם את הבדיקה בצורה יסודית ומקצועית.

    לייעוץ עם צוות המומחים מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם: